Ești Școală Zburd dacă
- În ultimii doi ani, școala ta a găsit soluții pentru a transforma în realitate cel puțin două dintre dorințele de mai jos?
- În plus, dorește să contribuie la formarea unei mase critice în educație?
Atunci, sunteți bineveniți în Mișcarea Zburd! Primul pas este ca un reprezentant al școlii (directorul, un cadru didactic, un alt membru al personalului școlii) să completeze acest formular de înscriere până la data de 31 octombrie 2018. De asemenea, ne puteți recomanda o școală pentru Mișcarea Zburd aici.
Așadar, școlile Zburd îndeplinesc minim 2 din următoarele 8 criterii:
Elevii sunt parteneri în crearea unui mediul de învățare prietenos, dar și în rezolvarea provocărilor școlii. Aspirațiile și interesele elevilor sunt încurajate, sprijinite și valorificate ca oportunități de învățare.
Profesorii țintesc ca fiecare elev să folosească creativ conținutul disciplinelor lor, știu în permanență cât drum mai are fiecare de parcurs și caută soluții să îi sprijine în această călătorie. Profesorii vorbesc mai puțin la clasă și folosesc metode în care elevii construiesc pornind de la ceea ce știu deja, descoperă noi concepte, confruntă idei, își verifică înțelegerea și aplică colaborativ ceea ce au înțeles.
Profesorii sunt sprijiniți să gestioneze provocările în facilitarea învățării, să-și construiască o relație pozitivă cu părinții, colegii și partenerii din comunitate și să-și îndeplinească obiectivele profesionale.
Directori-profesori-elevi-părinți-comunitate își unesc eforturile pentru elevi. Problemele, soluțiile, eforturile și succesul sunt ale tuturor.
Director, profesori și elevi sunt dornici să învețe din reușite și greșeli. Țintesc un nou obiectiv, planifică, experimentează și învață ce ar putea face mai bine. Pun întrebări, caută sprijin, se documentează ce ar putea funcționa cel mai bine.
Părinții se simt bineveniți, indiferent de rezultatele copiilor lor. Directorii și profesorii se simt împliniți de profesia lor. Elevii se simt în siguranță (fizic, emoțional) și încurajați să se dezvolte. Parteneriatele aduc valoare și sunt apreciate.
Fiecare elev trece printr-un moment în care se confruntă cu o piedică în învățare. Într-o școală care îi sprijină, profesorii colaborează pentru a-i sprijini pe elevi să depășească piedicile, de la cele mai mici (oboseală) la cele mai mari (teamă de eșec, stres, neîncredere în sine, dificultăți de vorbire, cerințe speciale/dizabilități etc.).
Directorul, profesorii, elevii și părinții colaborează cu instituții, organizații non-profit și agenți economici pentru îmbogățirea experiențelor de învățare, pentru dezvoltarea școlii și a localității. Vizite de studii, stagii de practică, ateliere de învățare, dar și proiecte comunitare (reamenajarea unui parc, concerte/activități caritabile etc.).